Лесното застраховане е онлайн
0700 4 24 24
на цената на един градски разговор

Застраховка
гражданска отговорност

  • Безплатна доставка в рамките на 24 часа
  • Заплащане на полицата при доставка от куриер
  • Напомняне за изтичаща гражданска отговорност по имейл и телефон

Гражданска отговорност

Вид МПС *

Обем на двигателя *

Регистрационен номер *

Населено място *

Година на производство *


Продължи
гражданска отговорност

Гражданска отговорност

Какво представлява застраховка Гражданска отговорност?

Задължителната за автомобилистите застраховка Гражданска отговорност има за цел да обезщети имуществените и неимуществените вреди, които водачът на застрахованото моторно превозно средство е причинил при пътно-транспортно произшествие по негова вина. Обезщетенията са за пострадали трети лица и материални щети, собственост на трети лица. В това число влизат всички участници в движението, както и пешеходци, велосипедисти, щети върху други автомобили и недвижимо имущество.
Собственикът на колата не получава обезщетение нито за материални, нито за нематериални щети.

Лимити на отговорност

Лимитите на отговорност по застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите са еднакви за всички застрахователни компании. От 1 януари 2016 г. те са:

Събития, настъпили на територията на България:

Събития, настъпили на територията на държава членка на Европейския съюз:

Териториална валидност

Сключената застраховка Гражданска отговорност е валидна за територията на България, държавите от Европейския съюз и Европейското икономическо пространство (ЕИП)*, Андора, Швейцария и Сърбия. В останалите държави от системата „Зелена карта“ се изисква едноименния сертификат. От 1 януари 2016 г. застрахователните компании са длъжни да го издават безплатно към полицата „Гражданска отговорност“.

Сертификатът е задължителен за следните държави:
Албания, Босна и Херцеговина, Македония, Черна гора, Украйна, Беларус, Молдова, Русия, Турция, Израел, Иран, Тунис и Мароко.

*Членки на ЕС:
Белгия (B), Чехия (CZ), Дания (DK), Германия (D), Естония (EST), Гърция (GR), Испания (E), Франция (F), Ирландия (IRL), Италия (I), Кипър (CY), Латвия (LV), Литва (LT), Люксембург (L), Унгария (H), Малта (M), Нидерландия (NL), Австрия (A), Полша (PL), Португалия (P), Словения (SLO), Словакия (SK), Финландия (FIN), Швеция (S), Великобритания и Северна Ирландия (GB), България (BG), Румъния (RO), Хърватия (HR).
Членки на (ЕИП) - всички държави от ЕС, Исландия (IS), Лихтенщайн и Норвегия (N).

Сключване на застраховка ГО

Задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ се сключва за срок от една година. Новият застрахователен кодекс дава възможност на компании да предлагат и полици със срок до три години. Всички застрахователи предлагат и разсрочено плащане на две или четири вноски. Понякога това увеличава леко цената.
При сключване на застраховката изберете не само най-изгодната оферта, а и доказала се застрахователна компания, на която имате доверие.

Формиране на цената

Цената на застраховка Гражданска отговорност се определя най-вече от вида и техническите характеристики на моторното превозно средство: за леките автомобили и мотоциклети се взима предвид кубатурата на двигателя, за товарните автомобили – общото тегло на превозното средство, при автобусите и микробусите – броя на местата в кабината и други.Други ценово определящи фактори са например наличие на други застраховки при един и същ застраховател, година на производство на МПС, регистрация на автомобила по населено място, възраст на водача и други. Все повече застрахователни компании взимат предвид и извършените от водача нарушения през последните години, като прилагат системата

„Бонус-малус”.
Целта на системата „Бонус-малус” е да оскъпи полиците „Гражданска отговорност“ за водачите, които имат нарушения и са били виновни за пътни инциденти. Собствениците на коли, които нямат произшествия по своя вина, получават намаление на цената.

Ако се случи ПТП

… или друго застрахователно събитие, запазете спокойствие и следвайте указанията, описани по-долу.

Можете да попълните двустранен протокол при следните условия:

Важно: Задължително трябва да уведомите за събитието КАТ на телефон 112 и да впишете номера на обаждането в протокола.

Във всички останали случаи следва да уведомите КАТ и да изчакате на място за издаване на протокол.

Въпроси и отговори

Здравейте имам направена една вноска на ОЗК и искам да направя втората вноска онлайн може ли да стане и ако може да ми споделите какво трябва да направя?
Здравейте , 
Благодарим Ви за запитването.
Можете да заплатите втората си вноска по ГО при нас. Трябва да ни изпратите сканирано/снимано копие на текущата полица , както и квитанция за заплатена първа вноска по полицата.Също така и къде трябва да доставим документите и телефона за връзка с Вас.
Можете да заплатите с наложен платеж на куриера, банков превод, Epay, PayPal или с кредитна/дебитна карта.

Кога ще си получа полицата. Мога ли да платя поръчката с дебитна карта?
Здравейте,
Документите могат да бъдат доставени на следващия работен ден след потвърждение за издаването на полици. Доставката също така е съобразена и с населеното място за доставка и графика на куриерската фирма.
Можем да изпратим линк за плащане с карта след направена заявка.
Оставам на разположение.


Предлага ли се зелена карта
Здравейте,
Да към всяка застраховка Гражданска отговорност издаване безплатна зелена карта за всички страни.
Здравейте!Влекачът който искам да застраховам чрез пълно авто каско се намирана паркинг в Германия.Може ли чрез Вашите партньори там да се направи първоначален оглед. Поздрави!
Здравейте, г-н Трифонов,
За застраховка Автокаско при български застраховател е задължително превозното средство да мине оглед в офис на компанията на територията на България. Ако желаете, можем да изготвим оферти за застраховката, с включена наша допълнителна отстъпка.

Оставаме на Ваше разположение.
Поздрави

Каква е разликата между застрахователна компания, брокер и сайт за застраховане?
На всяко едно от изброените места бихте могли да сключите застраховка. Каква е разликата?
Застраховките, както всяка друга услуга, се предлагат от няколко конкуриращи се компании, наречени "застрахователни компании". Отивайки в офиса на конкретна застрахователна компания, ще Ви предложат единствено техните предложения за застраховка и Вие няма да имате възможност да прецените дали няма застрахователна услуга, която да е с по - добри условия за Вас, но се предлага от друга застрахователна компания. Застрахователният брокер предлага услугите на няколко застрахователни компании. Отивайки в офиса на застрахователен брокер, Вие ще получите предложение за застраховка, отговаряща на Вашите индивидуални нужди и предпочитания. От застрахователния брокер ще получите и пълно съдействие при щета, качествена консултация и лично отношение. Частните лица обикновено работят към конкретна застрахователна компания, предлагат конкретни продукти и могат да Ви консултират професионално за това, в което са специализирани.
На нашият сайт Вие сами може:
  • Да видите най - добрите предложения на застрахователните компании;
  • Да получите професионална консултация от лицензиран застрахователен брокер (24ins.bg е услуга на Брокер Инс ООД - застрахователен брокер с над 13 годишен опит в застраховането);
  • Да получите лично отношение, пълно съдействие при щета и професионален съвет;
  • Всичко изброено по - горе може да направите по всяко време на денонощието, 365 дни в годината и то без да излизате от дома си и от всяка една точка на света;
  • 24ins съчетава предимствата на застрахователната компания, брокера и личното отношение в една бърза, лесна и удобна онлайн услуга.
Има ли на друго място по-ниска цена за "Гражданска отговорност"?
Цените за "Гражданска отговорност", за една и съща компания, трябва да са еднакви навсякъде, тъй като намаленията и бонусите от страна на посредници, са забранени със заповед от Комисията по финансов надзор от 08.12.2010 г.
Ако брокер, агент или друг посредник предлага по-ниска цена за "Гражданска отговорност" от цените на застрахователните компании, това е в нарушение на заповедта и е редно да сигнализирате КФН за нарушението. 
Колко ще ми струва доставката на полицата?
Доставката на застрахователната полица, до посочения от Вас адрес, е напълно безплатна за територията на цялата страна. 
Вие заплащате единствено крайната цена на застраховката, която сте изчислили и заявили на нашата интернет страница. Заплаща се такса от 5 лв. за доставка на всяка вноска само в случай, че сте поръчали застраховка "Гражданска отговорност" на 4 вноски! Допълнително се заплаща доставка в чужбина или доставка в точно определен час и това се уточнява в потвърждението по телефона.

Какво покрива застраховката "Гражданска отговорност" и имам ли право на обезщетение при природни бедствия, например наводнение или градушка?
Застраховка "Гражданска отговорност" е задължителна и покрива причинените само в резултат на ПТП неимуществени и имуществени вреди на трети лица от собственика или друг водач при управлението на автомобила.
За да се получи обезщетение при природни бедствия или други събития, е необходимо да има сключена застраховка "Автокаско". Застраховката е доброволна и осигурява покритие при природни бедствия, пожар, кражба на автомобила или оборудване в него, техническа повреда, вследствие сблъскване с друг автомобил или с други подвижни и неподвижни предмети на пътя, щети на паркинг и др.

Трябва ли да имам "Гражданска отговорност", ако не управлявам автомобила постоянно или не е в движение?
Да. Ако сезонно или периодично не управлявате автомобила или е в техническо състояние, което не позволява да бъде използван, е необходимо да имате валидна полица. Нецелогодишно управление, продължителен ремонт или повреда не са основания за прекратяване на действаща полица или несключване. За да отпадне задължението за сключена застраховка, трябва автомобилът да е снет от отчет, т.е. временно или постоянно дерегистриран в КАТ.
Валидна ли е полицата ми, ако не е платена поредна вноска?
От датата на падежа на вноската компаниите предоставят 15-дневен гратисен период, в който можете да извършите плащането. През този период застраховката е валидна и има покритие при евентуално събитие. Ако не заплатите вноската до края на гратисния период, полицата се прекратява от компанията автоматично. В този случай е необходимо да бъде сключена нова полица и не е задължително да бъде към същата застрахователна компания.
Важна особеност е, че гратисният период не важи, когато изтича срокът на застраховката, отбелязан в полицата. Гратисен период (до 15 дни) компаниите предоставят само при просрочване на поредна вноска, при договорено разсрочено плащане на премията.
Не откривам марката и/или модела на моето МПС в списъка. Какво трябва да избера или попълня?
Ако не откривате марката и/или модела на Вашето МПС в списъка, можете да изберете опцията "Друга марка" (Different make). При потвърждението на заявката Ви по телефона, ще се уточнят допълнително съответните марка и модел, записани в талона на Вашето МПС.
Мога ли да получа полицата на адрес в чужбина и колко ще ми струва?
Да, полицата може да бъде доставена и на адрес в чужбина. Необходимо е да бъде предварително заплатена, заедно с разходите на куриерската фирма за доставката. Цената на доставката зависи от държавата, в която ще се доставя, точното населено място и вида на куриерската услуга - експресна или икономична.
Заплащането може да бъде чрез превод по нашата банкова сметка, онлайн с дебитна или кредитна карта, чрез Epay или Paypal. 
Докога ще ми е валидна застраховката?
Вашата застраховка "Гражданска отговорност" е с валидност 1 календарна година (12 месеца). В случай на разсрочено плащане, валидността на Вашата полица зависи от плащането на вноските в срока, уговорен в застрахователния договор.
Как мога да заплатя следващата вноска по полицата?
Ние ще имаме ангажимента да Ви напомним, когато предстои плащане на следваща вноска. Около 15-30 дни преди датата на вноската ще получите уведомяване по и-мейл и около седмица преди същата дата ще Ви напомним и чрез телефонно обаждане. Ще Ви изпратим отново документите по куриер на Спиди на удобен за Вас адрес.
Задължително ли е лично да приема полицата?
Не, не е задължително. Може и друго лице да приеме полицата от Ваше име.
С коя куриерска фирма работите?
Куриерската фирма, с която работим, е "Спиди" АД.
Стикерът и контролният талон влизат ли в цената? Ще ги получа ли заедно с полицата?
Стикерът и контролният талон са неразделна част от Вашата застрахователна полица "Гражданска отговорност". Те влизат в цената и Вие ще ги получите заедно с полицата си, както и Двустранен констативен протокол.
Къде мога да проверя товароносимост на товарни автомобили и товарни ремаркета?
Товароносимостта се определя като разликата между технически допустимата максимална маса и масата на превозното средство. На големия регистрационен талон са отбелязани в килограми съответно на полетата (F.1) и (G).
Примери:
1. (F.1) - 3500 кг.
(G) - 2000 кг.
Товароносимост = 1500 кг. или 1.5 т. - категория "до 1.5 т."
2.  (F.1) - 2995 кг.
(G) - 1940 кг.
Товароносимост = 1055 кг. или 1.055 т. - категория "до 1.2 т."


Къде мога да проверя какъв е обемът на двигателя на автомобила?
На големия регистрационен талон е отбелязан на поле (P.1). В повечето случаи е отбелязан точният обем.
Например:
1791 куб. см. -  в този случай в тарифите това се води двигател с обем "до 1800 куб. см.".
1310 куб. см. - 
 в този случай в тарифите това се води двигател с обем "до 1400 куб. см.".